PERIODISK FASTA

Håll på kvalitén

Det kommer alltid upp frågor runt populära periodisk fastan och jag själv tror att det passar många och det finns väldigt många sätt att dra ner på kalorierna under en period.

Jag själv vill att den period jag fastar på ska kännas som en liten vila för kroppens system och som ska vara fylld med näringstät kost. Jag dricker och prioriterar gärna grönsaksdrinkar av olika slag som fyller kroppen med energi och stödjer avgiftning och rening när jag tar en fasteperiod. Under tiden periodisk fasta har varit hett har det kommit upp frågor som jag kan känna lite oro inför. Jag hör att det blir allt vanligare att man börjar gå tillbaka till konstiga lightprodukter igen, riskakorna står på många kvinnors topplista och man avstår från en liten klyfta avokado i sin sallad för att kaloriintaget blir för högt och sen räknar man timmarna tills det är tillåtet att äta igen.

Jag tycker att fasteperioder är bra men det är viktigt med att ha en balans i kroppen och en ok kroppsuppfattning innan man startar den typ av livsstil där man drar ner på kalorierna till 500 kalorier per dag för kvinnor. Stress orsakas av kost men också träning relationer, arbete, barn, kroppen blodtryck etc. En någorlunda ok stressbalans och en god relation till kost innan man startar sina fasteperioder om jag fick önska…

Låt dig inspireras av all information som når dig som gäller periodisk fasta och njut av alla artiklar som avlöser varandra om olika typer av fasta men var försiktig med dig själv och låt kroppen få säga sitt. Kroppen försöker alltid föra fram sin talan på olika sätt så lyssna och känn hur den reagerar och mår, så tänker jag.